Declarația fiscală din Țările de Jos - cum se face?

2023

Ați lucrat în Olanda în ultimii cinci ani? Incă nu ați depus o cerere de rambursare a impozitului la administrația fiscală olandeză? Sau nu știți cum să vă ocupați singur de "jaaropgaaf-ul" olandez în România? Citiți articolul nostru pentru a afla cum arată procesul de decontare a impozitului olandez în România și cine vă poate ajuta.

Ce înseamnă "jaaropgaaf"?

"Jaaropgaaf-ul" este declarația anuală de impozit din Țările de Jos, care se depune pentru perioada 1 ianuarie - 31 decembrie. Aceasta se înaintează autorității fiscale olandeze, care emite o decizie fiscală în care se precizează cât de mult impozit trebuie să plătiți sau la ce rambursare aveți dreptul. Obligația de a depune "jaaropgaaf" se aplică tuturor persoanelor fizice, precum și întreprinderilor mici și mijlocii care își desfășoară activitatea în Țările de Jos.

Nu uitați că puteți deconta impozitul olandez cu până la cinci ani în urmă - de exemplu: în 2023, aveți încă dreptul să solicitați o plată în plus din 2018.

Cum se obține "jaaropgaaf"?

"Jaaropgaaf" este un document pe care angajatorul olandez trebuie să îl elibereze după încheierea fiecărui an fiscal. Dacă nu ați primit un "Jaaropgaaf" de la angajatorul dumneavoastră, dar sunteți în posesia altor documente care dovedesc contribuțiile și veniturile dumneavoastră - de exemplu, "loonstrook", care sunt fișele de plată olandeze care vă sunt înmânate de fiecare dată când sunteți plătit - acestea pot fi, de asemenea, utilizate pentru a calcula suma de rambursare a impozitului olandez la care aveți dreptul.

Care este procedura de rambursare a "jaaropgaaf"?

  • Românii care lucrează în Țările de Jos și care sunt înregistrați în România trebuie să își achite mai întâi impozitul în România și abia apoi la autoritățile olandeze.  
  • Statutul de rezident fiscal se acordă angajaților care obțin cel puțin 90% din venituri în Țările de Jos în cursul anului fiscal. Statutul de rezident presupune posibilitatea de a beneficia de credite fiscale și de a primi o rambursare mai mare a impozitului din partea Olandei.

 

  1. Strângeți toate documentele necesare privind angajarea dumneavoastră în Țările de Jos. Este vorba în primul rând de "jaaropgaaf", care a fost deja menționat, dar și de alte formulare, cum ar fi numărul fiscal BSN (cunoscut și ca număr sofi).
  2. Alegeți un birou fiscal și prezentați-i cu atenție cazul dumneavoastră, trimițând documentele necesare. Cele mai multe birouri vor calcula în prealabil suma estimată a rambursării de impozit pe care ați putea-o primi, ținând cont de eventualele deduceri la care ați putea avea dreptul. (Costul mediu al plății declarației fiscale olandeze în Romania prin intermediul unui birou fiscal este de aproximativ 200-300 RON).
  3. Biroul completează "jaaropgaaf" în numele dvs. și o transmite biroului fiscal relevant din Țările de Jos.
  4. Birourile fiscale olandeze au la dispoziție între șase luni și chiar trei ani pentru a soluționa "jaaropgaaf". Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri, durează două sau trei luni. După această perioadă, banii vor apărea în contul dumneavoastră bancar.


Aruncați o privire la cele mai recente oferte de locuri de muncă din Olanda: https://www.247drive.ro/posturi-vacante/tara/olanda.  

Nu găsiți jobul căutat?

Abonați-vă la un JobAlert și primiți un e-mail când apar joburi noi!